PROLOG

BLOG INI "AKU' HASILKAN UNTUK MENGUTARAKAN PENDAPAT DAN PANDANGAN TERHADAP APA YANG BERLAKU DI SEKELILING. ADALAH LEBIH BAIK "AKU" MENTERJEMAHKAN SESUATU MELALUI TULISAN AGAR SENANG DAN BEBAS BAGIKU UNTUK MENYATAKAN PENDAPATKU. BUKAN NIAT UNTUK MENYINGGUNG TAPI ANGGAPLAH KATA-KATAKU SEBAGAI UBAT PELEGA KESAKITAN. PAHIT NAMUN MAMPU MENGUBATI PENYAKIT-PENYAKIT YANG BERSARANG DALAM JIWA.

BAGI YANG TIDAK MENGEMARINYA "AKU" NASIHATKAN AGAR BEREDAR DARIPADA BLOG INI DAN KEPADA YANG BERMINAT DIPERSILAKAN UNTUK MEMBACA ISI KANDUNGANNYA. SESUATU ITU PERLU DITERIMA DENGAN PANDANGAN YANG TERBUKA.

MUNGKIN PANDANGAN KALIAN AGAK BERBEZA NAMUN AKU TETAP MENGHORMATI PANDANGAN KALIAN. "AKU" JUGA BERSEDIA UNTUK BERKONGSI PENDAPAT KALIAN WALAU PUN BERBEZA DENGANKU.

WASIAT PALING PENTING DARIKU...

IZINKAN AKU MELUAHKAN APA YANG TERPENDAM, AGAR JIWAKU TIDAK SENTIASA BERGOLAK. BIAR DAN RELAKANLAH MELAYU INI TERUS BERNYAWA !!!

13 Februari 2009

7 APRIL

Dua Pilihanraya Kecil (PRK) akan iaitu Parlimen Bukit Gantang dan DUN bukit Selambau akan diadakan serentak pada 7 April 2009. Tarikh keramat yang mana kuasa rakyat akan menentukan segala-galanya. Adakah rakyat akan berpihak kepada BN atau PR.

Tarikh berkenaan merupakan tarikh paling panjang yang pernah ditetapkan oleh SPR bagi sesuatu PRK. Secara dasarnya, sesuatu PRK akan dilakukan dalam jangka masa 60 hari daripada tarikh pembubaran DUN atau Parlimen. Jadi SPR tidak melanggar peraturan dalam konteks PRK yang bakal dijalankan ini.

Tarikh penamaan calon pula pada 29 Mac dan calon mempunyai ruang masa selama 10 hari untuk berkempen bagi menarik perhatian pengundi agar memilih yang terbaik. Apa pun, diharapkan kempen akan berjalan dengan aman dan tiada sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.

SPR seolah-olah memberi keselesaan kepada BN kerana tarikh tersebut selepas daripada Perhimpunan Agung UMNO yang dijangka pada 24 hingga 28 Mac. Maka akan berduyun-duyunlah para pencacai menyerbu ke dua kawasan berkenaan kerana banyak hidangan terbentang. PRK ini juga akan meguji sejauh mana kehebatan Najib yang dijangkan akan menjawat jawatan PM selepas Persidangan itu berlangsung.

Suatu lagi yang menjadi kemusykilan ialah hari PRK tersebut diadakan pada hari Selasa yang merupakan hari bekerja. Sudah pasti bagi para pengundi yang tinggal dan bekerja di tempat yang jauh akan mengalami kesukaran untuk mengundi kerana terpaksa mengambil cuti selama 2 atau 3 hari. Paling pasti ialah kebanyakkan pengundi-pengundi ini adalah pengundi generasi baru yang berselera untuk melihat perubahan berlaku.

Keputusannya hanya Allah SWT yang mengetahuinya. Sesungguhnya perancangan manusia tidak mampu melawan kehendak Allah SWT. Terutamanya perancangan-perancangan yang zalim dan menzalimi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan