PROLOG

BLOG INI "AKU' HASILKAN UNTUK MENGUTARAKAN PENDAPAT DAN PANDANGAN TERHADAP APA YANG BERLAKU DI SEKELILING. ADALAH LEBIH BAIK "AKU" MENTERJEMAHKAN SESUATU MELALUI TULISAN AGAR SENANG DAN BEBAS BAGIKU UNTUK MENYATAKAN PENDAPATKU. BUKAN NIAT UNTUK MENYINGGUNG TAPI ANGGAPLAH KATA-KATAKU SEBAGAI UBAT PELEGA KESAKITAN. PAHIT NAMUN MAMPU MENGUBATI PENYAKIT-PENYAKIT YANG BERSARANG DALAM JIWA.

BAGI YANG TIDAK MENGEMARINYA "AKU" NASIHATKAN AGAR BEREDAR DARIPADA BLOG INI DAN KEPADA YANG BERMINAT DIPERSILAKAN UNTUK MEMBACA ISI KANDUNGANNYA. SESUATU ITU PERLU DITERIMA DENGAN PANDANGAN YANG TERBUKA.

MUNGKIN PANDANGAN KALIAN AGAK BERBEZA NAMUN AKU TETAP MENGHORMATI PANDANGAN KALIAN. "AKU" JUGA BERSEDIA UNTUK BERKONGSI PENDAPAT KALIAN WALAU PUN BERBEZA DENGANKU.

WASIAT PALING PENTING DARIKU...

IZINKAN AKU MELUAHKAN APA YANG TERPENDAM, AGAR JIWAKU TIDAK SENTIASA BERGOLAK. BIAR DAN RELAKANLAH MELAYU INI TERUS BERNYAWA !!!

06 Februari 2009

ANGKAT SUMPAH ATAU DIMAKAN SUMPAH???

Khabarnya majlis angkat sumpah MB Perak yang baru iaitu Datuk Dr Zambry Abd Kadir dari Kerajaan Lompat telah pun selesai. Siap ada siaran langsung di kaca tv. Selepas ini giliran exco-exco pula yang akan mengangkat sumpah. Dijangka pada minggu hadapan selepas cuti Thaipusam. Punyalah gembira juak-juak dan pencacai pengangkut najis kerana kini hidangan telah berada kembali di hadapan mata. Kita sama-sama melihat apakan yang akan berlaku kepada mereka hari demi hari.

Dalam hati "aku" tertanya-tanya juga apakah mereka ini tidak malu memperolehi kekuasaan dengan cara yang paling hina begitu. Demokrasi ditelanjangi sedangkan mereka mendakwa mereka menyokong sistem demokrasi. Siap mendakwa bahawa demokrasi di Malaysia adalah yang terbaik di dunia. Bila difikir-fikirkan sedalam-dalamnya itulah permainan "Aliff Min Nun Wau", bagi mereka matlamat menghalalkan cara. Tak kiralah sama ada halal atau haram. Paling penting perut mesti kenyang. Nak mati pun lambat lagi.

Wasiat :
Tahniahlah kepada Dr Zambry. Dapat juga merasa jadi MB. Jangan dua-tiga hari sudahlah.Nanti lagi kuat "teriak"!!! Hari ini hari kita, esok lusa siapa yang tahu. Perancangan Allah melebihi segala-galanya. Doa orang teraniaya lebih makbul daripada doa orang yang menzalimi.
ALLAHUAKHBAR !!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan