PROLOG

BLOG INI "AKU' HASILKAN UNTUK MENGUTARAKAN PENDAPAT DAN PANDANGAN TERHADAP APA YANG BERLAKU DI SEKELILING. ADALAH LEBIH BAIK "AKU" MENTERJEMAHKAN SESUATU MELALUI TULISAN AGAR SENANG DAN BEBAS BAGIKU UNTUK MENYATAKAN PENDAPATKU. BUKAN NIAT UNTUK MENYINGGUNG TAPI ANGGAPLAH KATA-KATAKU SEBAGAI UBAT PELEGA KESAKITAN. PAHIT NAMUN MAMPU MENGUBATI PENYAKIT-PENYAKIT YANG BERSARANG DALAM JIWA.

BAGI YANG TIDAK MENGEMARINYA "AKU" NASIHATKAN AGAR BEREDAR DARIPADA BLOG INI DAN KEPADA YANG BERMINAT DIPERSILAKAN UNTUK MEMBACA ISI KANDUNGANNYA. SESUATU ITU PERLU DITERIMA DENGAN PANDANGAN YANG TERBUKA.

MUNGKIN PANDANGAN KALIAN AGAK BERBEZA NAMUN AKU TETAP MENGHORMATI PANDANGAN KALIAN. "AKU" JUGA BERSEDIA UNTUK BERKONGSI PENDAPAT KALIAN WALAU PUN BERBEZA DENGANKU.

WASIAT PALING PENTING DARIKU...

IZINKAN AKU MELUAHKAN APA YANG TERPENDAM, AGAR JIWAKU TIDAK SENTIASA BERGOLAK. BIAR DAN RELAKANLAH MELAYU INI TERUS BERNYAWA !!!

28 Disember 2008

ZIONIS MENGGANAS

Bangsa yang paling dilaknat oleh Allah SWT di muka bumi ini mengganas lagi apabila melancarkan serangan demi serangan ke Semenanjung Gaza. Berita melaporkan sebanyak 100 tan bom telah digugurkan. Ramai yang telah menjadi korban termasuk orang awam. Hospital dan Masjid Gaza juga tidak terkecuali menjadi sasaram regim Zionis. Alasan mudah bagi menghalalkan cara oleh pihak Zionis ialah mereka menuduh pihak Hamas telah melanggar perjanjian gencatan senjata. Sebagai balasannya, Zionis berhak menyerang balas. Unit-unit ifantri (tempur) telah diarahkan ke sempadan bagi menyerang pejuang-pejuang Hamas. PBB dilihat membisu seribu kata dan enggan melaksanakan sebarang resolusi bagi menghalang tindakan tidak berperikemanusiaan Israel. Jurucakap Rumah Putih menyatakan bahawa pentadbiran Amerika Syarikat bersetuju dengan serangan tersebut dan mempertahankan sekutu kuatnya itu. Washington tidak menuntut agar pihak Israel menghentikan serangan sebaliknya mahu sasaran serangan ditujukan kepada orang awam.


Disebalik semua yang berlaku, apakah peranan OIC dan negara-negara Islam yang lain dalam menangani usaha ini. Ingin terus mendiam dan membatukan diri atau mendesak PBB dan US supaya bertindak ke atas regim Zionis. Sudah pasti jawapannya ialah bersikap membisu tanpa sebarang bicara dan hanya mampu menunggu sehingga Israel bertindak menghentikan serangan. Begitulah nasib yang menimpa umat Islam di penghujung zaman.


Berita lanjut :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan