PROLOG

BLOG INI "AKU' HASILKAN UNTUK MENGUTARAKAN PENDAPAT DAN PANDANGAN TERHADAP APA YANG BERLAKU DI SEKELILING. ADALAH LEBIH BAIK "AKU" MENTERJEMAHKAN SESUATU MELALUI TULISAN AGAR SENANG DAN BEBAS BAGIKU UNTUK MENYATAKAN PENDAPATKU. BUKAN NIAT UNTUK MENYINGGUNG TAPI ANGGAPLAH KATA-KATAKU SEBAGAI UBAT PELEGA KESAKITAN. PAHIT NAMUN MAMPU MENGUBATI PENYAKIT-PENYAKIT YANG BERSARANG DALAM JIWA.

BAGI YANG TIDAK MENGEMARINYA "AKU" NASIHATKAN AGAR BEREDAR DARIPADA BLOG INI DAN KEPADA YANG BERMINAT DIPERSILAKAN UNTUK MEMBACA ISI KANDUNGANNYA. SESUATU ITU PERLU DITERIMA DENGAN PANDANGAN YANG TERBUKA.

MUNGKIN PANDANGAN KALIAN AGAK BERBEZA NAMUN AKU TETAP MENGHORMATI PANDANGAN KALIAN. "AKU" JUGA BERSEDIA UNTUK BERKONGSI PENDAPAT KALIAN WALAU PUN BERBEZA DENGANKU.

WASIAT PALING PENTING DARIKU...

IZINKAN AKU MELUAHKAN APA YANG TERPENDAM, AGAR JIWAKU TIDAK SENTIASA BERGOLAK. BIAR DAN RELAKANLAH MELAYU INI TERUS BERNYAWA !!!

31 Januari 2009

DISEBALIK SESUATU MUSIBAH - TESIS YANG PERLU DIBACA (SUATU RUMUSAN RINGKAS)

Paparan artikel ini bukanlah untuk menunjukkan Yahudi itu suatu bangsa yang hebat. Ianya lebih kepada perkongsian maklumat betapa orang-orang Yahudi telah merancang sejak sekian lama untuk menakluk dunia. Bermula semasa di dalam alam kandungan, zaman kanak-kanak, zaman remaja sehinggalah mereka dewasa telah menampakkan pembangunan model insan yang begitu terancang.

Mereka membiarkan bangsa lain menjadi lemah. Kekuatan ekonomi yang dimiliki oleh mereka memudahkan lagi segala perancangan agar dapat dilaksanakan generasi demi generasi. Segalanya bukanlah suatu kebetulan. Mereka menggunakan segala nikmat yang diberikan oleh Allah SWT untuk memantapkan bangsa mereka.

Bagaimana pula dengan bangsa kita yang kelihatan semakin hilang hala tuju dan identiti bangsa? Mereka terperangkap dengan krisis identiti sedangkan musuh-musuh Islam semakin hebat dan semakin hampir untuk menganyang kita suatu hari kelak. Apa yang berlaku di Gaza tidak mustahil akan terjadi di negara kita. Kembalilah kepada ISLAM sebenar. Hayati Al-Quran dan Hadis-hadis Nabi Muhammad SAW. Segala petunjuk telah diperingatkan oleh Allah SWT. Hanya umat Islam sahaja yang lalai dengan kehidupan duniawi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan